zasilacz bezwiatrakowy (fanless)

Autor: Vul <vul_at_op.pl>
Data: Wed 23 Feb 2005 - 23:31:04 MET

Witam,
mam pytanie odnosnie zasilaczy bezwiatrakowych: czy grzeja sie one duzo
bardziej od zasilaczy standardowych (zwlaczsza czy bardzo podnosza
temperature wewnatrz obudowy)? I jak sie ma ich trwalosc w stosunku do
konstrukcji z wentylatorem (czy pasywne chlodzenie zmniejsza ich
zywotnosc)? Ewentualnie jake firmy polecacie (Yesico, Thermaltake,
SilverStone czy jeszcze cos innego)?

I jeszcze jedna teoretyczna kwestia: zakladajac, ze zastosuje taki
zasilacz w komputerze (P4 2,8GHz, Radeon 9600Pro) z chlodzeniem wodnym
(CPU, GPU, NB, chlodnica zewnetrzna), to czy konieczne bedzie
zastosowanie wentylatora wyciagajacego powietrze z obudowy? Pytam, bo
nie wiem czy jest sens pakowac tyle kasy w taki zasilacz i zestaw WC,
jesli i tak bede musial slyszec szum wiatraka wyciagajacego gorace
powietrze z budy.

Pozdrawiam