Re: zasilacz bezwiatrakowy (fanless)

Autor: kamtzu <kamtzu_at_WYTNIJ.tlen.pl>
Data: Thu 24 Feb 2005 - 18:22:54 MET

Vul wrote:
> mam pytanie odnosnie zasilaczy bezwiatrakowych: czy grzeja sie one duzo
> bardziej od zasilaczy standardowych (zwlaczsza czy bardzo podnosza
> temperature wewnatrz obudowy)?

wydziela ciepla dokladnie tyle samo co zwykly zasilacz, tyle ze nie
bedzie wyciagal cieplego powietrza z obudowy wiec jesli nie ma w niej
inego wentyla wyciagajacego to temperatura tam moze sporo wzrosnac

> I jeszcze jedna teoretyczna kwestia: zakladajac, ze zastosuje taki
> zasilacz w komputerze (P4 2,8GHz, Radeon 9600Pro) z chlodzeniem wodnym
> (CPU, GPU, NB, chlodnica zewnetrzna), to czy konieczne bedzie
> zastosowanie wentylatora wyciagajacego powietrze z obudowy?

nie bedzie trzeba bo przeciez zapewnisz odprowadzanie ciepla z
najwiekszych "zrodel" na zewnatrz inna droga, jedyne co zostanie to
chyba grzejacy sie dysk

moznaby ewentualnie pokusic sie o otwor na gorze obudowy i porzadek w
budzie zeby jakas tam curkulacja byla :)