Nowy monitor

Autor: Khelekin <khele_at_op.pl>
Data: Wed 23 Feb 2005 - 20:47:53 MET

Dosc dlugo sprawe zmiany monitora odkladalem ale nadazyla sie
okazja odsprzedania starej 17" CRT (samsung 755dfx) i teraz stoje
przed wyborem nowego sprzetu. Moje potrzeby - duzo netu, duzo
filmow. Gram nieczesto ale jesli juz znajduje gierke ktora mnie
wciaga to spedzam na graniu wiekszosc wolnego czasu i zalezaloby
mi zeby monitor pozwolil na dobra zabawe.

Zaczalem tez myslec o przesiadce na LCD. Na oszczednosci miejsca
mi nie zalezy ale przy ilosci czasu jaki spedzam przed komputerem
chce dac oczom troche luzu. Upatrzylem sobie Samsunga 913N - 19",
8ms, 800:1. Ma ktos moze? Widzial w akcji i moze wyrazic opinie?
Parametry prezentuja sie niezle.

No i pozostaje bardziej ogolne pytanie odnosnie LCD - czy warto?
Na LCD nie pracowalem nigdy i niestety nie mam mozliwosci
posiedzenia przed takim monitorem (mala miejscowosc) by sprawdzic
zabawke organoleptycznie. Slyszalem ze w matrycach TN dithering
bywa bardzo uciazliwy, szczegolnie podczas ogladaniu filmow,
prawda to? Wielkosc plamki (0.294 mm) tez troche napawa mnie
obawami.

Moze jednak jakas 19tka CRT, np. na diamondtronie? :)