Re: Notebook vs PC

Autor: KaNo <fluor.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Tue 22 Feb 2005 - 02:25:58 MET

barthec <barthecNOSP@AMop.pl> napisał(a):

> Czy kupując za 3 mce sprzęt w granicach 4000-4500zl będę mógł swobodnie
> robić to co robiłem do tej pory :)?
>
> Obecnie: 1.7 celeron, 512 ram, 80gb hdd, radeon 9550 128mb.
>
> Wiem że za podaną kwotę można dostać laptopa z nieco lepszą konfiguracją.
> Ale chciałem też spytać czy wydajność tej samej konfiguracji na
> stacjonarnym PC i notebooku jest taka sama?
>
> W ogóle czy myślicie że jest sens robić taką inwestycje?
>
> P.S. Jeszcze notebooka nie miałem także proszę wytłumaczyć jak dziecku :)

Uwaga pierwsza, technologicznie laptopy sa zawze o krok do tylu za
desktopami. Dotyczy to procesorow, pamieci, modulow graficznych, dyskow.
Wymagania sa inne, oprocz szybkosci decydujacy jest pobor mocy. Dlatego po
ukazaniu sie nowosci, trzeba troche poczekac, az ukaza sie ich mobilne
odpowiedniki. Nie biore pod uwage tzw. desktop replacement, bo to ni pies ni
wydra i jest przydatny tylko w bardzo specyficznych warunkach.
Uwaga druga, cena podzespolow, a co za tym idzie calego sprzetu jest wyzsza
od ich odpowiednikow dla desktopow. Mozna spokojnie uzyc mnoznika od 1.5 do 2.
Nie bedzie wiec specjalnym problemem zlozenie szybszego desktopa za nizsza
cene.
Uwaga trzecia, decydujace znaczenie ma przeznaczenie komputera. Jezeli na
pierwszym miejscu stawiamy mobilnosc to oczywiscie laptop jest najlepszym
rozwiazaniem. Za 4000-4500 znajdziesz zapewne sprzet spokojnie spelniajacy
twoje wymagania. Jednak nie staraj sie pozniej porownywac jego wydajnosci z
desktopem za podobna cene, bo wpadniesz w kompleksy. Wybierz tez solidna
firme z dobra gwarancja, bo wymiana czesci nie jest tak tania i prosta jak w
przypadku desktopow. Pamietaj, ze wiekszosc czesci zamiennych musisz kupowac
u producenta, a kazdy wie co to oznacza. Sprawdz tez jak dlugo producent
odswierza sterowniki i programy do swojego sprzetu. Czesto zapominaja oni po
roku o strszych modelach, a laptop najczesciej kupuje sie na dluzej. Potem
moga wystapic problemy z kompatybilnoscia z nowym oprogramowaniem, czy
sprzetem.
Pozdrowienia.