Re: LCD - dylemat wyboru 15", 17" czy 19"

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Mon 21 Feb 2005 - 13:13:07 MET

W dniu Mon, 21 Feb 2005 12:24:21 +0100, osoba określana zwykle jako
Pawel S pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>Porównaj sobie wielkość czcionki 17" LCD ze standardową 17" CRT. Mam
>kumpla, co miał 19" CRT (pracował na 1280x1024) i po przesiadce na 17"
>LCD powiedział że to ma mniejsze czcionki zdecydowanie. Widziałem na
>własne oczy i powiem że standardowo 17" LCD ma mniejsze czcionki niż
>moja 15". Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie żeby powiększyć
>czcionki w systemie itd..

O właśnie. W dużej mierze to też kwestia tego, że w Jedynym_Słusznym_SO
(którego nie używam na komputerze z monitorem, o którym pisałem),
zmiana wielkości czcionek dla większości chyba użytkowników jest jakąś
straszliwie tajemną operacją. Poza tym wiele programów ma tendencję do
rozjeżdżania się przy czcionkach o innej wielkości niż normalna. Ja
akurat używam Linuksa z XFree+KDE i pracuje mi się po prostu bardzo
wygodnie (BTW, moja kobita używała przez czas jakiś notebooka, który
wyrabiał przy 15" bodajże 1600x1200 (Toshiba jakaś krótko produkowana) i
chwaliła sobie właśnie to, że wszystko jest małe i się wiele rzeczy na
ekranie na raz mieści).

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ A  owo zombie, to syn, którego ojciec zigno-
\  Kruk@epsilon.eu.org   / rował jego śmierć(Bart Ogryczak)