Re: LCD - dylemat wyboru 15", 17" czy 19"

Autor: Dentarg <den_at_it64.com>
Data: Mon 21 Feb 2005 - 09:43:21 MET

On Sun, 20 Feb 2005 20:29:21 +0100, "Friend" <universalny@wp.pl>
wrote:

>Co masz na mysli pisząc "dobrą 15" bo jak nie grasz to najlepszymi LCDkami są monitory
>na VA/SIPS a takie ciezko znalezc wsrod 15"
>Kupisz zwykły szajs na TN.
Hmmm ... czy możesz mi łopatologicznie wyjaśnić lepszość SIPS nad TN
do pracy z windą (pulpit, word, internet, itp) ??

>Jesteś w bardzo komfortowej sytuacji bo nie grasz i nie oglądasz filmow więc wybor masz
>prosty: monitor na VA/SIPS i takiego szukaj.
W paru opisach czytałem, że SIPS jest lepszy od TN, bo ma lepsze
odwzorowanie kolorów. Ale to chyba tylko dla grafika jest ważne ?
Lepsze też katy widzenia, ale to się chyba nie przydaje jak się siedzi
samemu przed kompem. Do oglądania filmów w pare osób to się przydaje,
ale przecież pytający filmów nie ogląda.

>Juz wolałbym 17" na VA i powiększac czcionki w windows itp niz "the best 15" full wypas
>na TN"
Hmmm ... jaki monitor 17 LCD polecasz (oprócz EIZO bo mnie nie stać)??
Właśnie coś chce zakupić, i jakoś te z matrycą TN przypadły mi do
gustu (gram, oglądam czasem film na DVD i siedze przed windą ;)).
Może dlatego, że nie widziałem nic dobrego z inną matrycą (nie miałem
szansy :). Ale jakiś strasznych wad TNa nie zauważyłem. Film pod kątem
oglądałem i nie było najgorzej. Czas reakcji na pewno nie jest taki
jak deklaruje producent, ale gra się tak samo jak na CRT, a i z
tekstem pracuje się dobrze. Chyba problem jest tylko z wypalaniem się
pixeli, podobno inne rodzaje matryc padają wolniej i często tracą
tylko subpixel a nie cały pixel. Ale wiadomości te oparte są tylko na
informacjach z recenzji monitorów, sam używałem tylko TNów i padnięty
pixel widziałem tylko w jednej matrycy (notebokowej :).

pzdr,
Dentarg

--
Moje CV online - http://dentarg.it64.com