Re: Abit AI7, a przepustowosc pamieci

Autor: CIAho <ciahol_wytnij__at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 21 Feb 2005 - 08:28:37 MET

"Erek" <xxxerek@xxxinter-c.plxxx> napisał
> P4 2.4 800 FSB Northwood oraz 2 x 256 TwinMOS CL 2.5 - odczyt około
> 4800, zapis około 1600 (bez podkręcania - PC 3300 bo tak już nasz Abit ma).

Jakim programem mierzyłeś?

> Ale w międzyczasie wymieniłem procesor na P4 3.0 800 FSB Prescott.
> Wyniki nie zmieniły się drastycznie czym, nie powiem, lekko się
> rozczarowałem.
> W kolejnym międzyczasie kupiłem pamięci 2 x 512 TwinMOS CL 2.5. No i tu
> się mile zaskoczyłem - odczyt około 5600, zapis około 2100. Oczywiście
> bez podkręcania.

Ciekawostka...
W sumie chyba zamieniłeś pamięci na podobne, a tak mocno
wzrosła przepustowość... :-/ Pamiętasz timingi i ustawienia
na obu zestawach?
Możesz podać dokładnie nazwy kości, które teraz posiadasz?
Przymierzam się do zakupu 2x512 ale np. w Komputroniku
podają, że Twin-Mosy mogą pracować niestabilnie z Abitami. ?:-/

BTW
Wrzuciłem nowy bios (1.9), wyczyścilem c-mos - Sandra pokazała ok. 4.6 GB/s.
To już coś, choć bez włączonego PATa i CL2,5 nadal spodziewałem się
uzyskać lepszy wynik. :-/
Twój już jest aż za bardzo wypasiony. ;)

> Niestety nie wiem co daje accelerator ponieważ na moich pamięciach
> system nie wstaje nawet w trybie TURBO. Nie wiem może coś źle robię?

Miałem podobnie. Wczoraj robiłem full testów.
Odblokowanie PAT na AI7 następuje po ustawieniu Game Accelerator na:
T-A-A-D-D
SR-A-A-D-D
F1-A-A-D-D
Tak podają na forach zachodnich.
Ja sprawdziłem jeszcze XX-A-A-A-D i też działa.
Przy XX-A-A-D-D system nie wstaje, a XX-A-A-A-A
pomimo wzrostu wydajności RAMu PAT jest zablokowany.
Mam 'zwykłe' Kingstony 2 x 256, 400, 2,5-8-3-3.

Z jedną uwagą - procesor ustawiłem nie na 'auto' (wtedy magistrala
ustawia się na 204 MHz), a ręcznie na 200 MHz. Na auto miałem spore
problemy z odpaleniem systemu. Bios zaczyna trąbić. Wtedy w większości
przypadków można było to przepchnąc wciskając podczas startu "Insert".
Bios pamiętał ustawienia i leciał dalej. Niestety nie zawsze wstawal system,
albo jak wstał, podczas benchmarków następował restart. :(

W sumie najbardziej stabilna praca z ustawień o/c była na T/SR-A-A-A-A
(FSB 200 lub 204). Ale wtedy PAT był wyłączony. Wprowadzenie
dwóch ostatnich wartości na disabled powodowało problemy.

Ciekawostka, że ustawienie T-A-A-A-A zmieniało chyba tylko timingi
ustawione "by SPD" - 2,5-8-3-3 na: 2-7-3-3, SR-A-A-A-A
na 2-6-3-3, a F1 na 2-5-2-2. Chyba tylko to, bo tylko to zauważyłem,
a wydajność była identyczna jak po ręcznym ustawieniu takich
timingów.

pozdry
Ciah:o)