Re: kilka pytan co do FSB i mnoznika

Autor: PesTYcyD <pestycyd_at_wp.pl>
Data: Sun 20 Feb 2005 - 09:50:22 MET

Jack wrote:
[ciach]
> zaastanawiam sie czy to juz nie overclockng? I czy mu nie przeszkadza
> to ze ma mniejszy mnozik, czy mnoznik nie ma znaczenia, tylko liczy
> sie FSB?

Tak to jest OC ale jak procek chodzi i sie nie grzeje to nie ma roznicy. Dla
przykladu miedzy prockami 2600+ i np 2800+ nie ma zadnej roznicy. To sa te
same procesory tylko defaultowo ustawione na inne mnozniki i ewentualnie
fsb.

- Teraz jesli chodzi Semprona, ten dziala z szyna 166 czyli
> 333FSB, czy to znaczy ze taki Sempron 2800+ (2.0 Ghz) jest bardziej
> wydajny niz moj nieco starszy Athlon ?

Poszukaj sobie testow wydajnosci i porownan na googlu.

wejdz na strone www.amd.pl i sobie sprawdz.

> - i ostatnie pytanie, chodzi o ustawienie Synchro i Asynchro pamieci
> co do proca. Prosze wyjasnic mi jak jest najlepiej to ustawic. Mam
> teraz jak juz wyzej pisalem procka puszczonego na 333FSB i pamieci
> tak samo ustawione DDR 333 w trybie Dual DDR.

Najlepiej synchronicznie. Ale w przypadku chipsetu nForce2 to tryb Dual
Channel jest mocno naciagany. Najlepiej to zrob sobie testy z roznymi
ustawieniami i sam zdecyduj. Ja mam puszczonego procka 2600+ (na jadrze
Thoroughbred-B) na FSB 200 x 11 synchronicznie z pamieciami rowniez na 400
MHz

--
GA 7N400PRO | AMD XP2600+ | 1GB RAM DUAL | DVD Toshiba | Elsa 22H99 22'' |