kilka pytan co do FSB i mnoznika

Autor: Jack <jackjn_at_wp.pl>
Data: Sun 20 Feb 2005 - 09:37:25 MET

Witam

Ostatnio pogubilem sie juz w tych oznaczeniach, dlatego chcialem zadac kilka
pytan z tym zwiazanych.
Posiadam Athlona XP 2400+ ktory chodzi na szynie 133 czyli 266 FSB z
mnoznikiem 15x przy ustawieniach Defaultowych plyty, jesli sie myle prosze
mnie sprostowac. Sa Athlony XP ktore dzialaja z szyna 166 czyli 333 FSB,
wtedy ich mnoznik wynosi 12x. Puscilem swojego Athlonaka na szynie wlasnie
333FSB, oczywiscie chodzi, ale zaastanawiam sie czy to juz nie overclockng?
I czy mu nie przeszkadza to ze ma mniejszy mnozik, czy mnoznik nie ma
znaczenia, tylko liczy sie FSB?
- Teraz jesli chodzi Semprona, ten dziala z szyna 166 czyli 333FSB, czy to
znaczy ze taki Sempron 2800+ (2.0 Ghz) jest bardziej wydajny niz moj nieco
starszy Athlon ?
- A jak wyglada sytuacja w Duronach, one dzialaly z szyna 100Mhz czyli
200FSB, czy mialy jeszcze inna FSB (133) ?
- i ostatnie pytanie, chodzi o ustawienie Synchro i Asynchro pamieci co do
proca. Prosze wyjasnic mi jak jest najlepiej to ustawic. Mam teraz jak juz
wyzej pisalem procka puszczonego na 333FSB i pamieci tak samo ustawione DDR
333 w trybie Dual DDR.
Prosze wyrozumialosc gdyz naprawde pogubilem sie w tych oznaczeniach.

Pozdrawiam
Jack

jackjn@wp.pl