Re: jaki ups?? - takie samo pytanie, ale konkretna konfiguracja

Autor: Michal Pyka <mpyka_at_neostrada.pl>
Data: Sun 20 Feb 2005 - 01:17:04 MET

Witam!

Wlasnie mialem pisac na ten sam temat, ale wiedze ten watek to sie
podczepiam. Dzis mialem dzien stracony przez wlasnie zabawy w energetyce,
wiec klamka zapadla - w koncu musze kupic tego UPSa i prosze o rade:

1. Sprzet
Monitor "19 (~120W wg instrukcji), Athlon 2400+, 2HDD Seagate, 2DVD-ROM/RW,
Radeon 9100; zasilane Chiefteckiem 360W z PFC (pasywne z tego co pamietam).

2. Zastosowanie
Utrzymanie zasialania w/w do momentu zapisania pracy i zamkniecia systemu.
(2-3 min?) Filtrowanie skokow napiecia, zanikow, wahan, ktore sa u mnie
czesta i umia skutecznie restartowac komp. Zadnych wiecej cudow nie wymagam.
Nie musi byc zadnego automatycznego wyl. komputera. Zakladam ze zaniki sa w
trakcie kiedy pracuje i sam moge go wylaczyc. Wiadomo, ze wszystkie napedy
naraz nie pracuja w pelnym obciazeniu, moniotor natomiast tak :-(

3. Wybor
W hurtowni, w ktorej moge kupowac sprzet na wyposazenie mojej firmy sa
dostepne nast. UPSy, ktore jak sadze spelnia moje wymagania nie nadszarpujac
budzetu. Oto one:

APC BACK 500 VA CS
ACTIVE POWER 600VA
FIDELTRONIK ARES 700
ACTIVE POWER 1000VA

Najb. przyjazne cenowo sa te 2 pierwsze, kolejne to juz jak dla mnie wiekszy
wydatek. Szkoda, ze nia ma APC 600, bo bylby chyba idealny. Jak to sie ma w
praktyce? Czy pojemnosc 500 wystarczy do tego, co oczekuje? Active power nie
znam wogole...

Prosze o rady i sugestie.
Z gory dziekuje!

-