Re: Kręcenie Athlona64 na Gigabyte GA-K8NS-939

Autor: Jolly Roger <spameromnie_at_wp.pl>
Data: Sat 19 Feb 2005 - 14:48:23 MET

Dnia Sat, 19 Feb 2005 11:01:15 +0100, palik napisał(a):

> Dziekuje bardzo za odpowiedz. Faktycznie w BIOS'ie default'owo mam x5. Ale
> co to w ogole jest ta szyna HT i wlasciwie jaki ma wplyw na krecenie proca.
A, takie tam bardziewie. Natwojej płycie raczej nie powinieneś
przekraczać 1000 MHz, bo komputer może być niestabilny.

> Sadzilem ze jest tylko jedna czestotliwosc i mnoznik odpowiedzialne za prace
> procesora.
Tak też jest w istocie, ale w A64 trzeba kontrolować jeszcze
magistralę HT, żeby nie przekraczała 1000 MHz (w niektórych płytach
nawet 800)

> Co dziwne ustawiajac szyne na 220MHz przy HT x5 proc osiagal w
> stresie 78 stopni i BIOS wylacza w ogole komputer.
Ojojoj, dużo za dużo. Co masz za chłodzenie? Chyba już mamy winowajcę
- z takim chłodzeniem nawet się nie waż się podkręcać bo procesor
uwalisz.

> Chlozenie mam raczej
> solidne i prawidlowo zamontowane. Napiecie Normal czyli 1,4V.
Oj chyba nie, bo temperatura jest okropnie wysoka. U mnie w stresie
temperatura nie przekracza 33 stopni (pentagfram freezone QVC-100). Na
pewno coś z chłodzeniem jest nie tak.

> A sa takie?
Beznadziejne to takie które osiągają 2.2 GHz ze standardowych 1.8 GHz
na napięciu 1.5 V

> Czy mam ograniczyc ustawienie pamieci na max.200? Mam jedne z
> tanszych kosci wiec nie wiem czy wytrzymaja wiecej niz 220.
Lepiej 220 MHz nie przekraczać. Najlepiej niech chodzą standardowo na
200 MHz.