Re: LCD LG składane w Polsce

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Sat 19 Feb 2005 - 14:00:25 MET

Andriej Uljanow <andriejUSUN@poczta.fm> wrote:

> Dotychczas monitory LCD firmy LG były składane w Anglii. Teraz pojawiły
> się z napisami składane w Polsce. Zdumiało mnie to strasznie.

            Dlaczego? LG sporo zainwestowalo w PL.

> Myślałem, że Polak potrafi wyprodukować ziemniaka, ale nie LCD ;)

            ...i stado bachorow, tak? ;P

> Myślicie, że takie polskie LCD mogą być gorsze od tych angielskich?

            Dlaczego?

> Domyślam się, że zarówno angielskie, jak i polskie są składane z tych
> samych chińskich części.

            Niekoniecznie chinskich, ale tych samych tak.

> Wyobrażam sobie jednak polskiego robotnika w kufajce i z
> pecikiem w ustach, który składa sobie taki monitor;) Nie napawa to
> optymizmem.

            Naogladales sie Barei. W tych nowych fabrykach robotnik, a walsciwie
technik na linii produkcyjnej nawet nie pierdnie w niewlasciwej tonacji, bo
bedzie sie bal ze straci dobrze platna prace, jakiej raczej nie dostanie a
po krotkim okresie nawet zasilku nie. Podejrzewam ze robotnik w Anglii jest
jednak mniej zmotywowany. Swiatowe przedsiebiorstwa wdrazaja wszedzie takie
same normy jakosciowe, a ich przestrzeganie zalezy w duzej mierze od
motywacji pracownikow i kontroli. Nie kazdy ma taki bajzel na linii
produkcyjnej jak Optimus, ale pwenie nawet tam sie to zminilo pod wplywem
tych wszystkich ISO itp - mam oglad z 1995 r. i nie sprawialo to dobrego
wrazenia.

> Czy moje obawy co do jakości polskiego LCD są niesłuszne?
> Czy składany w Polsce i składany w Anglii monitor spełnia takie same
> normy jakościowe?

            Powiem tak - Panasonic montuje TV w Czechach, Sony w Hiszpanii. TV
Panasonica maja teraz wyranie mniejsza awaryjnosc, o czym swiadczy chcoby
2 letnia gwarancja, w odrozniniu od rocznej Sony. To powinno Ci wystarczyc
za odpowiedz.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938