Re: LCD 17" - czy DVI jest tak ważne ?

Autor: <mrzbiggy_at_bezspamu.polbox.com>
Data: Fri 18 Feb 2005 - 11:34:43 MET

Moim zdaniem jest ważne. Mam panel NEC Multisync 1560NX i GeforceFX5200.
Posiada on gniazdo DVI oraz VGA (panel oraz karta).

Zalety DVI:
+ Obraz jest zawsze wycentrowany
+obraz ostry jak brzytwa wściekłego fryzjera
+ żywe kolory
+brak migotania obrazu jak to bywa w połączeniu VGA, przy 60Hz obraz
stabilny

wady:
- drogie panele
- drogi kabelek (musi być DVI-D, czyli wokół płaskiej blaszki we wtyczce NIE
MA żadnych bolców)
- karta graficzna musi mieć gniazdko DVI ( a takie są znowu droższe,
przynajmniej tak było w 2003 roku)

Wady połączenia VGA:
- W każdym nowym trybie wyświetlania trzeba ręcznie centrować obraz
(naszczęście jest guziczek do samocentorwania, lecz i tak trzeba się
przekopać przez menu aby się do niego dostać)
- wodniste, sprane kolory, jakby obraz leżał tydzień w rzece lub był po 10
praniu w proszku do tkanin białych z wybielaczem
- wkurzające migotanie jeśli nie ustawi się wysokiej częstotliwości
odświeżania
- rozmyty obraz, choć i tak o niebo lepszy niż w baniakach

Zalety:
+kabelek VGA jest w komplecie z panelem
+nie trzeba kupować droższej karty graficznej z gniazdkiem DVI

Aha, i jestem perfekcjonistą. Jeśli masz okulary ze szkłami grubymi jak
denka od butelek to nie ma różnicy między VGA i DVI. Jeśli masz wzrok jak
sokół i najmniejszy pyłek kurzu na ekranie wzbudza w Tobie irytację to
bierz DVI bo różnica jest wyraźna. Najlepiej idź do dobrego sklepu i
powiedz aby podłączyli panel do kompa za pomocą VGA a potem DVI. To
pozwoli zorientowć się do której grupy należysz :-)