Re: memtest+ i timmingi

Autor: Sander <ROT13_fnaqre3_at_tnmrgn.cy_ROT13>
Data: Wed 16 Feb 2005 - 17:22:08 MET

"bezrobotny" <NOSPAMtralala76@go2.pl> w news:cuvqib$md9$1@pippin.nask.net.pl
napisał(a):

> - czy ktoś zechciał by mnie oświecić co znaczą kolejne liczby w taktowaniu
> pamięci, np. 2,5-3-3-3-7?

CL - CAS Latency tCL (1.5/ 2.0/ 2.5/ 3.0) (CAS Latency Time, CAS Timing Delay)
to są przykładowe opóźnienia, które określają liczbę cykli zegara magistrali,
jakie mijają od wydania przez procesor polecenia aktywacji wybierania kolumny,
do momentu przekazania danych do bufora w kontrolerze pamięci. Producenci
pamięci często podają najlepszą wartość opóźnienia jako CL.

RP -RAS Precharge Time tRP (2/ 3) (RAS Precharge, Precharge to active)
parametr RP określa liczbę taktów zegara, jaka jest potrzebna do przywrócenia
danym ich pierwotnej lokalizacji, zamknięcia banku lub też liczbę cykli
wymaganą do stronicowania pamięci przed wykonaniem kolejnego polecenia
aktywacji banku.

RCD -RAS-to-CAS Delay tRCD (2/ 3/ 4/) (RAS to CAS Delay, Active to CMD)
określa, ile taktów zegara jest wymagana po wykonaniu polecenia CAS i
zlokalizowania w ten sposób potrzebnej kolumny, do wykonania ładowania RAS.
Przy ustawieniu na wartość dwa, może wzrosnąć wydajność nawet do 4 %.

tRAS -Row Active Time tRAS (from 5 to 15) (Active to Precharge Delay,
Precharge Wait State, Row Active Delay, Row Precharge Delay) określa natomiast
ilość cykli wymaganych do wykonania komendy aktywacji jednego z banków
pamięci, zanim załadowanie adresu wiersza może zostać wykonane.

> - co jest grane gdy w teście pamięci memtestem błedy pojawiają się wyłacznie
> przy 5 teście (ale zawsze mniej więcej w tym samym miejscu i takie same)

RAM do wymiany.

Polecam: Memtest86+ 1.51 - http://www.memtest.org/

> - jaką komendą kasuje się zawartość ekranu w DOSie (clrscr czy jakoś tak)?

CLS

--
SANDER | ABIT IC7 + P4 2.40C @ 3.00 + Zalman CNPS 7000A-Cu +1024MB PC3200
Iiyama Vision Master Pro450 +Gainward GFFX 5700U 128MB 500/950 @ 500/1000