Re: Dysk twardy. Błędne wskazania pojemności??

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 16 Feb 2005 - 14:40:08 MET

"Andrea" cuu9av$i24$1@atlantis.news.tpi.pl

> W Partition Magic

Ten program doskonale nadaje się do marnowania partycji,
nie do ,,zarządzania" nimi. :) Używam od paru lat Paragonu
i partycjami bawię się jak plikami.

> możesz sobie klaster ustawić jak ci się podoba,
> w granicach możliwości oczywiście - a najczęściej
> jednak stosuje się domyślny.

Najczęściej i tam dostosowuje się rozmiar klastra do wielkości partycji.
Znam kilkadziesiąt partycjonerów. :)

Ja mam na swoich dyskach kilkadziesiąt partycji -- sześć (w sumie na dwóch dyskach)
podstawowych i reszta tak zwane logiczne dyski pod rozszerzonymi partycjami. I nawet
,,potrafię" startować WME z niepodstawowej partycji ***bez udziału jakiegokolwiek***
bootmenadżera, :) co ponoć nie jest możliwe. :) Mogę mieć i pięćdziesiąt partycji
systemowych z WME i z każdej móc odpalić WME, czyli mieć kilkadziesiąt różnych WME
na jednym dysku. :) Oczywiście i z W9x mógłbym tak uczynić, ale nie korzystam z W9x,
bo WME był marudniejszy i przez to ciekawszy od W9x. :)

Tak wyglądał jeden z moich dysków jakiś (codziennie się coś zmienia) czas temu:

http://www.leszekc.w.tkb.pl/sysy/patrycja.png

Teraz jest tego znacznie więcej, :)
i kończę porządki po padzie, w którym utraciłem
prawie wszystko i wszystko, co utraciłem, odzyskałem. :)
(odzyskałem Paragonem właśnie)

> I dla NTFS przy dzisiejszych dyskach przeważnie jest to 4KiB :)

A ja mam i 4KiB, i 64 KiB. :)

> Hmmm, nie wiem, nie używam...

Pocieszę Cię -- na razie nie znalazłem nikogo, kto wie. :)

> A pewnie sugestię, żebyś jednak skorzystał z innego czytnika newsów (np. TB)
> odrzucisz? ;)

Owszem, bo OE mi w zupełności odpowiada. Używam go od lat i nie mam
z nim problemów. :) Ponadto magazynują ;) wszystkie m@ile i nie chcę
zmieniać na coś, co nie przeczyta DeBeiXów, nie mówiąc już o tym, że
się z tym OE oswoiłem i nie są mi groźne ;) jakieś pady. :)

> Pozdrawiam

Także. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@ascii.art.pl     '.O_'