Re: Dysk twardy. Błędne wskazania pojemności??

Autor: ::-:: dysmorfofob ::-:: <lookas2002_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 15 Feb 2005 - 22:07:52 MET

> Cluster mniejszy niż 4kB zmniejszy straty, ale niestety również spowoduje,
> że odnalezienie i odczyt danych zwolni - bo system będzie zarządzał
znacznie
> większą ilością jednostek alokacji. 4kB jest rozsądnym kompromisem między
> wydajnością i stratą miejsca.

Tyle tylko, ze: http://tinyurl.com/6z475 (mam nadzieje, ze tiny dziala -
dosc wolno sie otwiera) i zawarta tam tabelka sugeruje, ze rozmiar clustra
nie jest staly i rowny 4 kb, lecz, ze 4 kb to maksymalny rozmiar w przypadku
ntfs i jego sotosowanie jest zasadne dopiero powyzej 2 gb (do 2 tb). Ciekawe
dlaczego ten przedzial jest tak szeroki 2 gb - 2 tb w porownaniu z innymi
systemami plikow i zalecanymi wielkosciami clustrow? Zastanawia mnie tez
przypadek fat16 i rozmiar clustra dla woluminow 7-16 mb o rozmiarze 2kb?!

::-:: fobiusz ::-::