Re: (Nie)bezpieczny underclocking?

Autor: Wonder <wonder34nospam_at_poczta.fm>
Data: Tue 15 Feb 2005 - 15:16:22 MET

> Niektóre z ustawień taktowania FSB obniżają częstotliwość taktowania
> PCI. Rozumiem, że dobierając takie ustawienie FSB (200 Mhz zamiast 266
> Mhz), że procesor jest taktowany z obniżoną częstotliwością, zaś PCI z
> taką samą jak przy ustawieniach wyjściowych (33.3 Mhz) nie ryzykuję
> uszkodzenia hardware'u? A może się mylę?

Nie mylisz się. Jeśli obniżysz taktowanie PCI, nic się nie uszkodzi. Może co
najwyżej wolniej pracować. Jeśli podniesiesz zegar PCI, wtedy niektóre
elementy mogą nie działać prawidłowo. Mam HDD który przy zwiększonej
częstotliwości PCI, potrafi się normalnie rozformatować. Poza obniżaniem
FSB, możesz też obniżyć napięcie VCORE procesora. Przy zmniejszeniu
taktowania procesora z 266 na 200MHz, można swobodnie obniżyć napięcie np z
1,65 na 1,55, może nawet na 1,50V. Znacznie obniży to temperaturę.
Poeksperymentuj, obniżając megaherce czy wolty niczego nie uszkodzisz.

Wonder