Re: komputer + prad + zwarcia

Autor: peterphk <peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl>
Data: Mon 14 Feb 2005 - 16:51:18 MET

Piotr Niemidomski napisał(a):
> Mam dosc dziwny problem - otoz pewnego dnia wlaczam sobie komputer a tu
> niespodzianka - slychac jakby jakies zwarcia w zasilaczu, wachania
> napiecia, samoczynne restarty itd. Mysle sobie ze zasilacz juz odsluzyl
> swoje i czas zmienic. Tak wiec zaopatrzylem sie w nowiutki ze sklepu.
> Poniewaz zadzwilio mnie to iz przy okazji tych dziwnych wachan pradu
> sluchac "trzaski" rowniez poza komputerem ( listwa ? kontakt ? nie
> wiem.) sprawdzilem rowniez instalacje, wymienilem przedluzacz itd.
> Jakie bylo moje zdziwienie gdy przy nowym zasilaczu dzieje sie podobnie
> [...]

mi to wyglada na ewidentnie skopany kabel sieciowy od zasilacza ...
mowiles ze zmieniales zasilacz na nowy a co z przewodem laczacym go z
gniazdkiem ? (poruszaj nim troche od strony zasilacza i zobacz czy
bedzie iskrzylo cos ...)
jezeli nie ma efektow to idziemy dalej ... zobacz czy przypadkiem nie
masz zwarcia gdzies wewnatrz kompa ... proponuje zobaczyc czy stacja
dyskow nie robi zwarcia (bardzo czesto to wlasnie przez nia sa problemy)
dodatkowo czy np. gniazdko do ktorego podlaczasz tego kompa ma bolec
uziemienia? jezeli tak to czy dziala poprawnie czy to tylko ozdoba ?