komputer + prad + zwarcia

Autor: Piotr Niemidomski <cybpiero_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 13 Feb 2005 - 22:59:37 MET

Witam serdecznie,

Mam dosc dziwny problem - otoz pewnego dnia wlaczam sobie komputer a tu
niespodzianka - slychac jakby jakies zwarcia w zasilaczu, wachania
napiecia, samoczynne restarty itd. Mysle sobie ze zasilacz juz odsluzyl
swoje i czas zmienic. Tak wiec zaopatrzylem sie w nowiutki ze sklepu.
Poniewaz zadzwilio mnie to iz przy okazji tych dziwnych wachan pradu
sluchac "trzaski" rowniez poza komputerem ( listwa ? kontakt ? nie
wiem.) sprawdzilem rowniez instalacje, wymienilem przedluzacz itd.
Jakie bylo moje zdziwienie gdy przy nowym zasilaczu dzieje sie podobnie
? Co prawda restart nie nastepuje ( byc moze zasilacz jakos te napiecia
niweluje - nie wiem) ale wachania pozostaly. Wszystkie uzadzenia
podpiete do tej samej listwy co komputer przy okazji tez wariuja. Moge
podlaczyc zamiast PC inne uzadzenie o duzej mocy i duzym poborze energi
i taka sytuacja nie wystepuje. Wyglada to tak jakby komputer wywolywal
jakies spiecia, zawirowania i to za pomoca kabla zasilajacego przenosilo
sie na instalacje. Nie jestem elektrykiem wiec nie wiem czy taka
sytuacja jest mozliwa. Natomiast moje pytanie - co powoduje owe anomalie
? Ktos ma moze jakis pomysl co w PC moze tworzyc takie objawy ?
Dodam iz jest to nieregularnie. Czasem chodzi i 8 godzin bez zadnych
objawow, czasem sa co 2 minuty, czasem co 15... nie ma reguly. A moze
monitor ? Sam juz nie wiem... prosze o porady ;/

Pozdrawiam