Re: Odswiezanie w monitorach LCD a CTR

Autor: macminer <macminer-beztego_at_polbox.com>
Data: Sun 13 Feb 2005 - 23:58:41 MET

oomez wrote:
> Użytkownik "Brzezi" <usunto.brzezi@enter.net.pl> napisał w wiadomości

> a własnie jest cos takiego... gdy zrobie fotki cyfrowka i przegladam ja na
> moim komputerze sa bardzo ciemne, czasami ledwo co widac. Natomiast te same
> fotki (bez zadnej przerobki) u kolegow wygladaja w miare dobrze (chodzi o
> jasnosc).

Zgadza się. Tyle, że większość ludzi ma ustawione monitory zbyt jasno,
natomiast MAG domyślnie ma trochę zbyt ciemne ustawienia. Innymi słowy
"prawda" fotograficzna pewnie leży pośrodku pomiędzy Twoim monitorem, a
monitorem kolegów.

> Nie zmieniam kontrastu i jasnosci na karcie graficznej (uzywam standardowych
> ustawien) a na monitorze kontrast i jasnosc mam ustawione na ok. 80%

Jak rzekłem, ten MAG faktycznie ma trochę zbyt ciemne ustawienia
standardowe. Na twoim miejscu spróbowałbym jeszcze następujących:

- kontrast 84%
- jasność 84%
- kolory: (ustawienia "User")
R 86
G 86
B 82 (możesz dać trochę więcej, zależnie jaką "temperaturę" koloru lubisz)

Niestety te monitory mają super kineskop, ale taką sobie elektronikę, a
na dodatek chyba inżynier, który zadawał "ustawienia" standardowe miał
"błysk w oczach" :)

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com