Re: Nagrywanie z predkoscia 24x pewniejsze niz 16x?

Autor: peterphk <peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl>
Data: Sun 13 Feb 2005 - 17:02:33 MET

Vegavin napisał(a):
> Zatem moje pytanie brzmi: jak to sie ma do tego, ze nagrywanie z maksymalna
> predkoscia nie jest wskazane ze wzgledu na duze prawdopodobienstwo
> pozniejszego nieodczytania tak nagranej plytki? :) I dlaczego w ogole tak
> sie stalo?

jakosc dzisiejszych nosnikow pozostawia wiele do zyczenia ... w
przypadku plyt cd-rw "high speed" jest jeszcze inna sprawa ... te
nosniki sa produkowane pod odpowiednia predkosc zapisu czyli jezeli masz
powiedzmy plytke cd-rw 8-12x to wolniej jej nie nagrasz bo w wiekszosci
przypadkow skonczy to sie problemami z odczytem ... wiele zalezy od
nagrywarki jaka wypalasz te plytki (jezeli nagrywara "nie zna" takiej
plyty to probuje wypalac ja na standardowych ustawieniach co nie zawsze
konczy sie powodzeniem)

w twoim przypadku bardziej optymalna predkosc zapisu dla tej plytki to
24x wiec nie ma czym sie przejmowac tylko wypalac ...