Nagrywanie z predkoscia 24x pewniejsze niz 16x?

Autor: Vegavin <vegavinWYTNIJ_TO_at_op.pl>
Data: Sun 13 Feb 2005 - 16:47:46 MET

Witam
Mam nagrywake Lite-On LTR-52327S (52x32x52x). Kupilem plytke Dysan CD-RW
Ultra Speed 700MB 16-24x. Jako ze zawsze CD-R nagrywam z predkoscia 16x, to
z posrod dwoch dostepnych predkosci nagrywania (16x i 24x) w Nero 6.3.1.17
wybralem wlasnie 16. Wypalam. Okazuje sie ze po nagraniu nie da sie
skopiowac z niej plikow. Kasuje z predkoscia 16x, nagyrwam ponownie (16x)
tym razem z weryfikacja. Weryfikacja nie powiodla sie - blad CRC. Jeszcze
tak z 2x sprobowalem. W koncu skasowalem (24x) i nagralem z predkoscia 24x.
I wszystko OK. Weryfikacja OK, skopiowalem cala zawartosc na dysk aby sie
upewnic - OK.

Zatem moje pytanie brzmi: jak to sie ma do tego, ze nagrywanie z maksymalna
predkoscia nie jest wskazane ze wzgledu na duze prawdopodobienstwo
pozniejszego nieodczytania tak nagranej plytki? :) I dlaczego w ogole tak
sie stalo?

--
Vegavin