Re: przepartycjonowanie NTFS

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 12 Feb 2005 - 08:57:09 MET

Użytkownik "ZOMO" <fuckonet@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:cuckjo$849$1@news.onet.pl
> jak przepartycjonowac jedna 80 GB partycje NTFS na kilka mniejszych?
> dysk jest w laptopie, czesciowo zapisany, raczej bez szans na
> zrobienie backupow, a laptop jest bez flopa i tez raczej bez szans na
> podlaczenie zewnetrznego - probowalem odpalic PartitionMagic-a,
> PartitionManagera
> ale oba sie pluja zeby uruchamiac je pod DOS-em, z tym ze jak znowu
> uruchomie laptopa w trybie DOSowym (np. z CD startowego Win98)
> to DOS nie widzi tej wielkiej partycji... na pewno jest jakies
> rozwiazanie ale nie potrafie na nie wpasc - moze ktos podpowie ???

Bardzo dobrym narzędziem jest BootIt Next Generation
http://www.terabyteunlimited.com, nie wymaga instalacji na hdd, działa z
własnej dyskietki/CD startowego. Tyle że dyski obsługuje via BIOS płyty
głównej, więc nie wiem jak to z tym widzeniem pełnej wielkości partycji
będzie. Tak czy inaczej zrobiłbym najpierw upgrade BIOS-u tego
notebooka.

/odpowiadając zmień px na pl/