Re: Chodza w dualu dwa DDR noname przypadek czy regula?

Autor: Stanisław Kępiński <szydas_at_szydas.eu.org>
Data: Sat 12 Feb 2005 - 09:09:56 MET

greg_sun wrote:
> Witam
> Dzisiaj na probe wlozylem do swojej plyty Gigabyte GA7N400-L dwie calkiem
> rozne pamieci ddr 256MB noname o parametrach
> 1. (32x8) 2,5-3-3-7 333
> 2.(16x8x2) 2,5-3-3-7 333
>
> SiSoft Sandra memory benchmark
> int buffered 2003MB/s
> float buffered 1910MB/s
>
> Proc Athlon XP 2000+ 133MHz
>
> Bylem bardzo zdziwiony jak zobaczylem ze dual channel enabled.
> Teraz pytanie czy to tylko chwyt marketingowy aby kupowac kostki parowane =
> [...]
chyba jednak reguła, z tym, że muszą się zgadzać timingi a płyta musi
być przyzwoita chociaż. ja do swojej starej a7n8x też na początku
wsadziłem jakies no-name'y, jeszcze na 333 mhz i smigały w dualu aż
miło. czego nie mozna powiedzieć o twinmosach, które juz nie chciały,
mimo że były 400.
pozdr
szydas
p.s. a poza tym to oczywiście marketing - przyrost wydajności widać
tylko w testach.