Re: Odswiezanie w monitorach LCD a CTR

Autor: macminer <macminer-junkout_at_polbox.com>
Data: Fri 11 Feb 2005 - 14:53:27 MET

oomez wrote:

> Nie przesadzam. Probowalem kilkakrotnie "wytrzymac" przy 100Hz w róznych
> odstepach czasu i nie da rady :/
> (maksymalnie 2h, pozniej oczy cale czerwone :/)
> Ostatnio (tydzien temu) bylem nawet na badaniach u okulisty... stwierdzil,
> ze mam wzorowy wzrok, nie widzi zadnych wad.
> Pracuje na 800x600 tylko ze wzgledu na odswiezanie, jak wiesz przy wyzszej
> rozdzielczosci ten monitor pracuje max: 100Hz. Swoja droga wolal bym
> 1024x768.
>
> Chyba, ze to nie wina monitora tylko np. karty graficznej? A moze cos mam
> uwalone w monitorze? jest wogole taka mozliwosc?

Owszem, może być wina karty graficznej, jak również zbyt suchego
powietrza w pokoju, kurzu znajdującego się na monitorze itp. Komfort
pracy z monitorem to nie sama częstotliwość odświeżania, ale zestawienie
mnóstwa czynników.

Dla przykładu:
* moja stara Riva Vanta -> ATI Radeon 7000 = olbrzymi przeskok
jakościowy (+)
* użycie "przeciętnego" przedłużacza do monitora = olbrzymie pogorszenie
jakości
* pilnowanie, żeby nie gapić się cały czas w ekran, ale co jakiś czas
robić oczom ćwiczenia (patrzenie w dal, w inne kolory itp.) = dużo
mniejsze prawdopodobieństwo zmęczenia wzroku

--
macminer