Re: Odswiezanie w monitorach LCD a CTR

Autor: Piotr S. <GG#3501692_at_gg.pl>
Data: Fri 11 Feb 2005 - 14:54:38 MET

Użytkownik "oomez" <oomez@op.pl> napisał w wiadomości
news:cui4q9$4uu$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "macminer" <macminer-beztego@polbox.com> napisał w wiadomości
> Jeśli nie przesadza, to naprawdę musi mieć problem z
>
> Nie przesadzam. Probowalem kilkakrotnie "wytrzymac" przy 100Hz w róznych
> odstepach czasu i nie da rady :/
> (maksymalnie 2h, pozniej oczy cale czerwone :/)
> Ostatnio (tydzien temu) bylem nawet na badaniach u okulisty... stwierdzil,
> ze mam wzorowy wzrok, nie widzi zadnych wad.
> Pracuje na 800x600 tylko ze wzgledu na odswiezanie, jak wiesz przy wyzszej
> rozdzielczosci ten monitor pracuje max: 100Hz. Swoja droga wolal bym
> 1024x768.

> [...]
IMHO to nie wina odswierzania monitora. Oczy czerwienieja poniewaz wysusza
je monitor CRT (generuje sporo ciepla) ponadto moze przebywasz w
pomieszczeniu malym albo rzadko odkurzanym, za rzadko przewietrzasz. Moze
pomoc, ale nie gwarantuje !, uzywanie nawilzacza powietrza w pomieszczeniu,
c.a. 150zl. Wazne jest takze prawidlowe oswietlenie poniewaz wpatrywanie sie
w jasny obraz na monitorze w nocy bez dodatkowego swiatla niekorzystnie
wplywa na wzrok - to tak jakby wpatrwayc sie w swietlowke :-).

--
Pozdrawiam
Piotrek ; GG# 3501692