Doświadczenia z Modecom FSP350-60PN(PF) ?

Autor: PMZ <pmz_at_buziaczek.pl>
Data: Sat 05 Feb 2005 - 02:30:03 MET

Mam ten zasilacz (15 A na 12 V, 28 A na 3.3 i 30 A na 5V) i taką
konfigurację:

P4 Northwood 2.4 Ghz @ 2.7 Ghz @ 1.575 V
na Asus P4B-533V i845G (133 Mhz @ 150 Mhz)
1 x 512 MB TwinMos
GF3 Ti200 podkręcony do GF3 Ti500, ale AGP nie przewoltowane
HDD Caviar 120 GB (7200 rpm, 8 MB cache)
HDD Caviar 20 GB (5400 rpm, 2 MB cache)
CDRW Philips 16 x / 40x
SB Live 5.1
Tuner TV ATI TV Wonder VE
Modem Pentagram Omen
Neostrada
XP Sp2

Obliczyłem za www.firingsquad.com że teoretyczny szczytowy pobór na linii 12
V obliczony z lekką przesadą to 13.85 A, więc 15 A powinno naprawdę
wystarczać. I tu problem: kiedy odpalam Eve Online i parę stron WWW i
jeszcze jakiś plik Worda i coś tam to mam typowy (jak mi się wydaje) objaw
za słabego zasilania, tj. nagłe rebooty, bez uprzedniego zawieszenia sie. Po
odłączeniu jednego z HDD (20 GB) problem znika. To sugeruje, że problemem
jest za słabe zasilanie.

Z drugiej strony, czasem taki reboot dzieje się to po kilku godzinach
grania, czasem po kilkunastu minutach, niezależnie od tego, czy akurat
jestem Eve "aktywnie", czy tylko AFK a gra (+ inne aplikacje) jest włączona
w tle - to sugeruje, że jednak nie jest to problem zasilania, bo skąd te
różnice w czasie.

Z trzeciej strony, kiedy usiłuję wywołąć duże obciążenie zasilacza (włączam
jednocześnie odtwarzanie avi, kopiowanie z jednego HDD na drugi, wypalanie
CD, tuner TV) przy otwartych kilku stronach WWW, Wordzie itp, to nie udaje
mi się sprowokować takiego reboota, co sugeruje ponownie, że nie jest to
problem zasilania, a byc może problem softwareowy z Eve Online.

Pytania:
- czy macie doświadczenia z tym modelem zasilacza (kłamią odnośnie tych 15
A) ?
- czy nagły reboot wskazuje jednoznacznie na problem z zasilaniem, czy
niekoniecznie?

Pozdrawiam,
PMZ