Re: DDR a DDR 2

Autor: EP <fhccbeg_at_vagryvafvqr.cy>
Data: Fri 04 Feb 2005 - 18:36:51 MET

@[nie spamuj]gazeta.pl" <""lupota\"@[nie spamuj]gazeta.pl natrzepał(a):

> Płyta to jest Gigabyte 8I915P-G i właśnie ma taka opcje w Bios.
> Ten mnożnik 2.66 jest tylko dla samej pamięci niezależnie od
> FSB procka.

Taki mnożnik jest raczej kierowany na określoną magistralę (tak miałem w
starszym gigabyte). Nie jest kierowany do wysokich magistral.

> Jak na próbe włozyłem pamięc DDR 333MHz to przestawiłem
> sobie wartość w BIOS na 2.00 i poszła jako DDR 400 MHz czyli jak będe miał
> odpowiednią pamięc to powinna pójśc na 533MHz ( 2x 266 MHz) .

A zastanawiałeś się nad tym czy ta płyta będzie pracować na tak wysokiej
magistrali?

> Ale skoro jest taka opcja to chyba
> logiczne że musi to działac

Dla określonych magistral będzie działać bo logicznie rzecz biorąc wystarczy
spojrzeć na budowę płyt i915P by dojść do wniosku że FSB266 jest mało
realna.

> - a na Allegro jak sa pamięci 500 czy 533
> MHz to są już DDR2 .

Po pierwsze twoja płyta nie obsługuje pamięci DDR2, tylko DDR. Jesli o te
pamięci chodzi to można kupić nawet DDR600 (niepisany "standard"). Allegro
to nie jest skarbnica wiedzy, wielu rzeczy tam nie ma.

Co do samego taktowania DDR'ów na poziomie 533Mhz na chipsecie i915P. Tutaj
ogólnie kiepsko się cokolwiek podkręca, ludzie robili testy - fsb266 jest
mocno nierealne. Płyty z tymi chipsetami fizycznie nie są przystosowane do
takiego taktowania (Co nie znaczy że nie jest to wykonalne na losowych
modelach). Min. kondeksatory te płytki mają słabe, nie wspomnę o samym
chipsecie (ciekawostka: który ma gorszą wydajnośc aniżeli i865PE ;) Zobacz
sobię budowę płyt z i925XE (które oficjalnie obsługują magistrale 266Mhz i
pamięci DDR2) to zobaczysz o co chodzi.

--
P4 3,20@4,00 + 7000B Cu & A-DATA 2x512MB DDR566 TCCD
Abit IS7 & 4x Hitachi 160GB Sata & R9800Pro @505/810