Re: Pojemność dysku

Autor: RK <robert.kajdaniak_at_beztegoneostrada.pl>
Data: Thu 03 Feb 2005 - 15:49:31 MET

Użytkownik "Filip Drunkenstein" <drunkula@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ctt22r$oi6$1@inews.gazeta.pl...
> Jako ect dorzuciłbym wielkość klastra - może wynikać nawet spora różnica

Partycji 5 sztuk, klastry wszędzie tak samo po 4K, pliki NTFS, unallocatec
obszar na całym dysku 7.8 MB.

> Jakby miał to byc przelicznik matrketingowy, do dysk miałby coś koło 149
> GiB. W tym przypadmu 153,38 GiB ~ 165GB. Może Hitachi wyciągnęło średnią,
> żeby ciężej się było przyczepić.

Co dziwniejsze Patition Magic podaje mi całkowitą pojemność tego dysku - 157
068 MB. Artmwtyczne dodanie pojemności wszystkich partycji daje liczbę 153.3
GB (w przybliżeniu). Kompletnie tego nie rozumiem, stąd zależało mi na
porównaniu parametrów tego dysku (pojemności) z innym, takim modelem.
Zastanawiam się jeszcze, czy na pojemność całkowitą (użytkową) dysku może
mieć ustawienie zworek. Obecnie ustawiony jest jako Slave, przed drugim 40
GB dyskiem, na którym znajduje się system (ten dysk jest Master). Ma ktoś
jakiś pomysł na wytłumaczenie tej zawiłostki?
Robert.