Re: Pojemność dysku

Autor: Filip Drunkenstein <drunkula_at_gazeta.pl>
Data: Thu 03 Feb 2005 - 16:02:50 MET

Użytkownik "RK" <robert.kajdaniak@beztegoneostrada.pl> napisał w wiadomości
news:cttdn4$bhq$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Filip Drunkenstein" <drunkula@gazeta.pl> napisał w wiadomości
[ciach]

> Co dziwniejsze Patition Magic podaje mi całkowitą pojemność tego dysku -
157
> 068 MB.

Co pomnożone *1024 daje 160 837 632 KiB Może tak to liczyli?
Może dla panów z hitachi KiB = 1000 bajtów, dopiero potem mnożą przez
1024...
Nie znam PM, ale to raczej nie jego wina - nie byłby taki popularny ;-)

> Artmwtyczne dodanie pojemności wszystkich partycji daje liczbę 153.3
> GB (w przybliżeniu).

Może pokombinuj z liczeniem co do bajta ?

> Kompletnie tego nie rozumiem, stąd zależało mi na
> porównaniu parametrów tego dysku (pojemności) z innym, takim modelem.
> Zastanawiam się jeszcze, czy na pojemność całkowitą (użytkową) dysku może
> mieć ustawienie zworek.

Może - ale do tego są specjalne ustawienia, inne od Master/Slave.

--
Pozdrawiam                        Filip Drunkenstein
 *** gg 10110110111110010000111 /bin/***