Re: Partycje a szybkość OS-u

Autor: [B7] Yarii <yarii_at_wp.pl>
Data: Wed 02 Feb 2005 - 23:04:31 MET

Iwanow napisał(a):
> Ostatnio narzekałem kumplowi na "oszałamiającą" szybkość pracy Gnome'a
> na Debianie. Stwierdziłem (na czuja, bez żadnych pomiarów), że zwykłe okno
> wyświetlające zawartość katalogu otwiera się 1,5-2 razy wolniej niż w Win XP
> Pro. Wówczas to kumpel odparł, że to wina układu partycji, mianowicie im
> dalej dany system operacyjny jest zainstalowany na dysku, tym wolniej będzie
> pracował. Istotnie, na początku dysku mam dwie partycje NTFS-owe, a dopiero
> dalej - do końca - linuksowe. Czy kumpel miał rację, czy to tylko przypadek?

prędkość odczytu rośnie wraz ze zbliżaniem się do krawędzi talerzy,
(prędkość kątowa taka sama, danych o wiele wiecej na jeden obrót)

co do tego co mówisz, podaj dokładną konfigurację, ile ram'u, jaki proc,
  jaki filesystem jakie klastry porobione na nim, i jak z defragmentacją
i czy gnome był kompilowany specjalnie pod Twojego kompa,

pozatym np. w XP możesz mieć okrojoną ilość bajerów a na gnomie włączoną
przeźroczystość jakieś mruganie i jeszcze kilka kombajnów....

khmmm ja bym zmienił zasilacz