Re: LCD vs CRT zużycie prądu

Autor: MariuszH <marhuz_at_zwm.punkt.pl>
Data: Thu 27 Jan 2005 - 21:24:41 MET

Użytkownik "Calme" <calme_nospamme@pf.pl> napisał w wiadomości
news:ctbdv2$ath$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witka
> Nurtuje mnie takie pytanie - jakie moga byc oszczednosci na zuzyciu
> energii elektryczne - dajmy na to na miesiac po przesiadce ze starego
> wysluzonego 17" CRT (dokladnie jest to AOC 7Glr - niestety nie mam
> instrukcji zeby looknac ile zre) na 19" LCD (najprawdopodobnie Iyama albo
> Eizo)
> najb by mnie interesowalo gdyby ktos w praktyce wlasnie takie zmiany
> poczynil i jak teraz wygladaja jego rachunki za prad ??
> Czas siedzenia przy kompie dziennie jest rozny ale przyjmijmy ze srednio
> [...]

Przyjmijmy że średnio CRT 17'' zużywa 80 - 100W/h, LCD 19'' w zależności od
modelu od ok 38 do max 50 w/h.
LCD 17'' są troszkę mniej prądożerne. Czy koszt nowego LCD w porównaniu do
CRT zrekompensują mniejsze rachunki za prąd ? Wszystko zależy od czasu
użytkowania. Nie chce mi się liczyć.......
Można też nawet nie zauważyć żadnej różnicy w rachunku kiedy ktoś z
domowników dostanie w prezencie książkę "1000 wspaniałych ciast na każdą
okazję w piekarniku elektrycznym". - i nici z chęci zaoszczędzenia ;D

Pozdrawiam
MH