Re: ASrock - prośba o poradę

Autor: GLide <glide_at_WYTNIJgazeta.pl>
Data: Tue 25 Jan 2005 - 21:36:33 MET

Dnia Tue, 25 Jan 2005 14:55:02 +0100, Artur Dębski napisał(a):

> Potwierdzam słabą jakość Asrocka nie podam modelu płyty bo było to dość
> dawno
> ale długi wieczór spędziłem u kolegi próbując zainstalować WinXP Prof
> na kompie z płytą Asrock i procesorem Intela zrobliśmy między innymi :
[...]
> Nie znam końca historii tej płyty ale raczej odradzałbym Asrocka
> tym bardziej że za niewiele więcej (chyba sto pare zlotych) można kupić
> Abit/Asus na

Nie wiem jak plyty pod Intela, ale generalnie bazujac na K7S8X nie nacialem
sie ani razu. Trudno jednak powiedzec aby proba ok 10szt jest miarodajna
:-) (tym bardziej proba jednostkowa)

> czipsecie intela (jeżeli mówimy o płycie pod procesor intela)
> Niekóre modele Asus/Abit kosztują juz okło 290zł a biorąc pod uwagę święty
> spokój
> jaki się za to kupuje i to że nawet dla wymagającego gracza jest to wydatek
> na

Biorac pod uwage np: A7V600-x i K7S8X gdzie mamy relacje 290 do 180zl to
moze bezwzglednie nie jest duzo ale patrzac relatywnie to roznica jest
spora. Do kompa biurowego taka tania plyta to bardzo dobre rozwiazanie.

> 2-3lata - warto zainwestować w lepszą płytę pozostawiając sobie furtkę do
> ewentualnej przyszłej wymiany procesora/karty graf./dołożenia
> pamięci/podkręcenia

Alez Asrocki sa czasem tak samo przyszlosciowe jak Asusy. Zwroc uwage ze te
najtansze modele sa najczesciej okrojone jak sie tylko da i nie nalezy sie
po nich spodziewac rewelacji. Przyklad (na moim Epoxie pewien Barton szedl
na 2300Mhz bez problemu, ten sam procek na A7V600-x ledwo dociagal do
2200(bledy pod Prime i w wyniku koniecznosc podniesienia napiecia), ale to
bylo na slowo honoru ;-). Ciekawe dlaczego - moze jakies lipne/tanie uklady
stabilizacji napiecia? :-) Czym sie w tym momencie rozni taki Asus od
Asrocka? Kilkoma opcjami w biosie? Jesli ktos zamierz krecic sensownie
procka to niestety musi wydac trochee wiecej - nie tylko na plyte ale i na
chlodzenie, pamieci itd.

Nie ma przebacz - nie da sie czasem obnizac ceny bez obnizania kosztow
produkcji brzy zachowaniu zalozonej rentownosci tejze.

GLide

--
[Epox 8KRA2+, 2x512MB PC3200, Athlon XP-M 2400@3200@1.65V(FJQ4C)]
[Gainward GF4-PP Ti4200@4800, Viewsonic VX900-2, Winfast TV2000 ]