Re: ASrock - prośba o poradę

Autor: Artur Dębski <arturdebski_at_autograf.pl>
Data: Tue 25 Jan 2005 - 14:55:02 MET

> Ogólnie: AsRock nie kupiłbym w ciemno bo w 2 na 3 przypadki naciąłem się
> strasznie. Chyba że będzie miałą opinie pozytywne u innych ,wtedy tak.
>
> --
> Sebastian Bialy - heby@poczta.onet.pl

Potwierdzam słabą jakość Asrocka nie podam modelu płyty bo było to dość
dawno
ale długi wieczór spędziłem u kolegi próbując zainstalować WinXP Prof
na kompie z płytą Asrock i procesorem Intela zrobliśmy między innymi :
1.Instalacja Win98 i poźniej próba instalacji WinXP
2.Wyłączanie poszczególnych zasobów płyty głownej i próba instalacji WinXP
Prof
3.Zostawienie jedynie karty graficznej w kompie i próba instalacji WinXP
Prof
4.Sprawdzenie poszczególnych podzespołów kompa (nowych) w innym kompie
5.Byliśmy u progu aktualizacji biosu w płycie głównej - powstrzymała nas
gwarancja
   na płytę (płyta kupiona tydzień wcześniej wraz kartą graficzną, CDromem,
Dyskiem,
   modemem i kartą dźwiękową )
6.Próba instalacji Win XP na innym dysku
7.Próba instalacji Win XP z dyskietek startowych.
8.Sprawdzenie czy nie należy podać instalatorowi dodatkowych sterowników
   do zasobów płyty od razu w czasie instalacji systemu tuż po jej
rozpoczęciu.

Wszystkie próby skończyły się BSOD z komunikatem błędu sprzętowego.
Nie znam końca historii tej płyty ale raczej odradzałbym Asrocka
tym bardziej że za niewiele więcej (chyba sto pare zlotych) można kupić
Abit/Asus na
czipsecie intela (jeżeli mówimy o płycie pod procesor intela)
Niekóre modele Asus/Abit kosztują juz okło 290zł a biorąc pod uwagę święty
spokój
jaki się za to kupuje i to że nawet dla wymagającego gracza jest to wydatek
na
2-3lata - warto zainwestować w lepszą płytę pozostawiając sobie furtkę do
ewentualnej przyszłej wymiany procesora/karty graf./dołożenia
pamięci/podkręcenia

Pozdrawiam

Artur Dębski
arturdebski@autograf.pl