Re: monitor a zdrowie ?

Autor: wieniuszka <wieniuszka_tego_nie_at_gazeta.pl>
Data: Mon 24 Jan 2005 - 23:03:54 MET

robin wrote:

> Witam
>
> Przymierzam sie do zmiany monitora CRT na LCD ze wzgledu na zdrowie-oczy
> (zastosowania biurowe).
> Jednak zastanawiam sie czy warto i czy to cos zmieni przesiadka z dobrego
> CRT ktorego uzywam przy odswiezaniu 100Hz (1152x864), a pole magnetyczne
> jest minimalne (fakt ze LCD w ogole nie ma). Te wszystkie teksty na temat
> tego, ze LCD jest zdrowsze od CRT to oczywiscie zgadzam sie, ale czy to
> czasem nie odnosi sie do starych modeli CRT i byc moze dzisiaj to juz nie
> [...]

Ze wspomnianego tu juz artykulu z Chipa wynika, ze zamiana dobrego CRT na
tani LCD ze wzgledow zdrowotnych (szkodliwosci promieniowania) mija sie z
celem, bo sa one (tanie LCD mam na mysli) niedostatecznie ekranowane.
Natomiast co do komfortu pracy - pewnie wysokiej klasy LCD zapewnia go w
wiekszym stopniu niz wysokiej klasy CRT, ale glowy nie dam bo nigdy
nierpacowalem dostatecznie dlugo na panelu LCD z 'wyzszej polki'.
pzdr

--
This sentence is false.
Pozdrawiam