ASUS P4P800 SE nie widzi dyskow SATA

Autor: Skopens <abcartskopens_at_poczta.fm>
Data: Sun 23 Jan 2005 - 22:09:17 MET

Witam

Kuipiłem następujący zestaw:
- płyta ASUS P4P800 SE
- dwa dyski SEGATE 160 GB SATA
- 2x 512 RAM
- P4 3,2 GHz
- flop i nagrywarka DVD

Wszystko złożyłem do kupy i klops - bios nie widzi dysków SATA.
Uprzedzając wszelkie pytania do tej pory zrobiłem:
- przetestowałem różne ustawienia biosu chociaż te nie powinny mieć wg
mnie wpływu na wykrycie ich przez bios,
- dyski są zasilane za pomocą przejściówki,
- próbowałem odłączyć nagrywarkę i zostawić tylko jeden dysk - też
nic,
- testowałem ustawienia z włączonym/wyłączonym raidem,
- przeszukałem net i nic nie znalazłem :(

Jest to mój pierwszy składany zestaw z dyskami SATA więc może jeszcze
coś przegapiłem. Proszę o pomoc bo ręce mi powoli opadają a wypadałoby
ten komp na poniedziałek uruchomić :(

Ma ktoś jakieś sugestie, może są znane problemy z tą płytą główną albo
coś koło tego. Zakładam że podłączony flop i nagrywarka jako slave na
drugim kanale DMA nie mają wpływu na wykrywalność dysków SATA.

Próbowałem również zainstalować WIN XP poprzez F6 - też nic - po
załadowaniu sterowników i dojścia do momentu tworzenia partycji
instalka nie widzi żadnych zainstalowanych dysków :(

Dzięki za pomoc i pozdrawiam
Skopens

PS wykasuj abc z adresu e-mail, jeśli
    chcesz do mnie napisać