Re: Jak zepsuc matryce LCD w laptopie.

Autor: KaNo <fluor.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Fri 21 Jan 2005 - 02:05:13 MET

Psuj <wizard@alpha.net.pl> napisał(a):

> [...]
>

> Tak na marginesie , do innych uzytkownikow laptopow: czy zdazylo sie wam
> zeby zbyt mocne nacisniecie obudowy wyswietlacza OD TYLU (nie od strony
> ekranu) skonczylo sie zostawieniem sladow na matrycy . Bo mi wlasnie tak
sie
> zdazylo. Wyglada to tak jakby matryca leciutko sie wypchela do przodu i
> przez to inaczej odbija swiatlo. Zdaje mi sie ze obudowa w tym laptopie
> (Acer 1682) jest troche zbyt delikatna jest i nie chroni zbyt dobrze
matrycy
> od zewnetrznej strony . Sprzet jest dosc nowy i mi to na nerwy dziala.
Skad
> do diabla mialem wiedziec ze ta obudowa jest taka ch....a ?! no dobra..
> moglem to podejrzewac bo to tylko Acer , a nie IBM po ktorym ponoc mozna
> skakac (???).
> A co do psucia LCD to rozwazam po prostu taka mozliwosc naprawienia tej
> ustreki, ale znajac swoja wrodzona uczciwosc, pewnie tego nie zrobie,
> szczegolnie ze te plamki sa ledwo widoczne. Po prostu zastanawiam sie nad
> roznymi rozwiazaniami problemu ;-).

"Wyciskanie" matrycy jest powszechne nie tylko wsrod najtanszych modeli.
Mialy to rowniez starsze modele Della, nie wiem jak w nowych. Nie powinno
zostawiac natomiast trwalych sladow. Bardzo czesto zarysowania matrycy i
male, zmatowiale jej fragmenty, to efekt odciskajacej sie klawiatury na
ekranie. Ponownie, bylo to nawet w modelach Della. Jedyne laptopy, ktore
takich problemow nie maja, to IBM-y. Ciekawe jak dlugo? Bo wlasnie prawie
cala linie produkcyjna laptopow sprzedali Chinczykom (firmie Lenovo).
Pozdrowienia.