Re: Jak zrobić RAID

Autor: axial <axial_at_NS.poczta.onet_kropka_pl>
Data: Thu 20 Jan 2005 - 22:14:35 MET

Użytkownik "Sander" <ROT13_fnaqre3@tnmrgn.cy_ROT13> napisał w wiadomości
news:csp805.2j0.1@Hobby.od.19.lat...
> 2 x większe dla 2 HDD :)

Tak ale np. dysk 4 głowicowy działa tak jak RAID 0 z 4 dysków...
(2 talerze po 2 głowice)
Jest 4x więcej elementów jakie mogą się zepsuć (upraszczając),
ale nikt nie twierdzi, że te dyski są bardziej zawodne niż jednotalerzowe
z 2 głowicami, chociaż statystycznie tak pewnie jest....

> Ale posiadając dajmy na to 10x100GB w przypadku awarii
> tracisz 100MB a nie 1TG a to znacząca różnica.
Też nikt Ci nie da gwarancji że pojedynczy dysk 1TG
będzie bardziej niezawodny niż 10x100GB.
Po drugie mówimy tu o zastosowaniach domowych, gdzie nie ma
potrzeby zabezpieczania ważnych danych w ilościach kilku GB....
A ładowanie systemu w niecałe 0,5 minuty doceni każdy :)

RAM

> Mylisz pojęcia.
Nie, ponieważ awaryjność dysku/macierzy nie zależy od ilości dysków
(chociaż wydaje się to na pierwszy "rzut oka" dziwne)
ale "statystycznie ja i mój pies mamy po 3 nogi"
To tylko statystyka...
Przykładowo:
macierz dwóch dysków po 80 GB jast tak samo niezawodna jak jeden dysk 160GB.
Takie jest moje zdanie. Bo tak naprawdę dyski padają w 90% z winy
użytkownika
( przenoszenie w foliowych woreczkach), pożyczanie kolegom, wpinanie/
wypinanie
taśmy etc, etc... a nie z ich fabrycznych wad..
I to czy twój dysk/macierz będzie Ci służyć zależy o wiele bardziej od tego
jak się z nią obchodzisz
oraz od SZCZĘŚCIA, którego wszystkim życzę :)

ax