Re: Chce kupic komputer. Porazdzie co wybrac.

Autor: PSYLO <_at_>
Data: Thu 20 Jan 2005 - 07:29:49 MET

Użytkownik "lonewolf" <micbakWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał:
> PROCESOR: cos w okolicach 2600mhz - ale lepiej bartona, czy celerona?

Athlon Barton.

> RAM: 512 MB RAM, DDR-400 - chyba ze 256mb wystarczy?

512 to minimum.

> HDD: 120-160gb, ale nie wiem, czy seagate czy samsung, a moze inna firma
> bedzie lepsza?

Samsung SpinPoint.

> Co sadzicie o tym dysku - Samsung SpinPoint 160 GB SP1614N (7200, 8MB
> cache)
> ATA/133 ?

Good shit ;)

> MONITOR: dobra i niedroga (heh, zawsze sie chce dobre i niedrogie rzeczy
> :)
> 17stka, albo 19stka.
> np. 19" NEC FE991 Super Bright , albo
> 17" Samsung SyncMaster 757 MB

Zalezy jakie parametry sa dla Ciebie najwazniejsze.

> PLYTA GLOWNA: tu sie niestety wogole nie orientuje, ale powinna kosztowac
> do
> 400zl

NF7-SL

> OBUDOWA: hmm... moze byc byle jaka, chyba, ze sa jakies tanie i tlumiace
> halas.

Np. ModeCom. Pamiętaj, ze z obudowa kupisz zasilacz. A od niego zalezy praca
i bezpieczenstwo wszystkich pozostalych elementow. Nie oszczedzaj na nim.
Polecam zasilacz Chieftec 360W (HPC-360-202DF).

> KARTA MUZ: SB LIVE ? (przy okazji, jakie glosniki do tego - wystarcza
> zupelnie
> przecietne - 100-150zl gora)

W plycie, ktora Ci polecilem zintegrowana jest bardzo dobra karta dzwiekowa
SoundStorm. Jakoscia zostawia w tyle SB Live!
Głośniki Creative.

> KARTA GRAF: tu sie kompletnie nieorientuje. Czy jest sens rozwazac zakup
> GF4?
> (na karte graf. moge wydac do 300zl)

Nie nie nie :P
Zaoszczedziles 100zl na dzwieku. Mozesz te pieniadze dolozyc do karty
graficznej. Napisales, ze komputer ma sluzyc do rozrywki. A to wlasnie
grafika jest za nia w wiekszosci odpowiedzialna (gry).
W tej klasie cenowej - tylko ATI Radeon.
Przy wyborze pamiętaj o 128-bit i odpowiednim taktowaniu rdzenia i pamieci.
A najlepiej zapytaj sie tutaj jak juz bedziesz mial przeznaczona dokladna
kwote.

:-)

--
Psylo