Re: SCSI

Autor: Jacek Marek <no.spam_jmarekw_at_interia.pl>
Data: Tue 18 Jan 2005 - 14:43:17 MET

Bartek wrote:
> [...]
Nie ma problemu..

E, nic takiego SCSIUW-3 36GB IBM 160MB/s grzeje się ciut więcej niż chłodny
ATA Samsunga.
Za to 4GB Seagate SCSI-2 40MB/s ten to się grzeje, jest gorący (parzy) przy
narmalnej 24/h pracy ;-), ma już dedykowany wiatrak w firewallu.

To zależy 4GB 7200 obrotów jest gorący w porównaniu do 10000 obrotów 36GB
dysku. (ale różni je kilka lat produkcji)

Żaden problem ale po co?

> A nie może po prostu na podłodze? :)
> Mam na myśli używany dysk SCSI, nie jakieś
> nowe cudo za 1500 zł. Takie używane są nawet tanie.
> Zobacz na allegro.
Od 200 zł wzwyż ważne aby był U160(SCSIUW-3)/320
No i kwestia podłączenia 68/80/etc pin.

Np do podłączenia streamera, CD-ROM, skanera, itp. SCSI działa z szybkością
najwolniejszego urządzenia podpiętego do kontrolera, więc warto mieć
oddzielny kontroler na powolne urządzenie(a)

> OK, tylko że mam PCI 32 a nie 64. Zna ktoś taki co ma 80 lub 160MB/s
> i jest pod PCI 32 ? Taki do zastosowań domowych. No i oczywiście w
> normalnej cenie :)
A co to jest normalna cena? Ja kupiłem za 150zł SCSI 160 z Raidem 0-5 i 16MB
ram, Mylexa i jestem zadowolony

> Czy dać sobie spokój i SATA kupić ...
> [...]
Bzdura, ja mam system, itp, na SCSI i jestem bardzo zadowolony, największy
dla mnie + to obciążenie procesora (kernel time w XP) na poziomie 5-10% max.
Na IDE 20%-100%...

> Aż tak? (nie jest to może dobre porównanie, ale spytam:
> ale ile razy głośniejsze od zwykłego IDE (mam głośniego grata 5400).
Nie wiem jak inne, ale mój IBM nie jest głośny...

JM