Re: SCSI

Autor: Damian Pietras <daper_at_DONT_SPAM_MEdaper.net>
Data: Mon 17 Jan 2005 - 22:58:56 MET

On 2005-01-17, Bartek <bartgras@tlen.pl> wrote:
> Mam pytanie dotyczące SCSI
> Powiedzmy że chcę sobie takie cudo kupić do zwykłego PC.

Zastanow sie jeszcze raz :)

> Czy do tego typu dysku będę potrzebował dodatkowego
> chłodzenia?

Te dyski generalnie grzeja sie bardziej od IDE, bo kreca sie szybciej.

> A jeśli tak to czy dało by coś gdybym
> umieściłbym go na zewnątrz obudowy?

Do tego potrzebowalbys chyba zewnetrznej szafki na SCSI. Kazda taka
rzecz jest droga.

> Jeśli będzie to SCSI to potrzebny mi będzie
> też dobry kontroler, bo nie mam na płycie :)
> Patrzyłem np. na allegro, ale tam najwięcej
> są z 40MB/s. Po co one w ogóle są???

Do podlanczania urzadzen SCSI, nie rozumiem pytania, chcesz kupis dysk,
ktory wyrabia wiecej niz 40MB/s, to kup do niego szybszy kontroler.

> Do CDROMów chyba tylko i streamerów, bo chyba nikt
> dysków nie podłącza do tego. A może się mylę ?

Ja podlaczam. To sa po prostu starsze kontrolery, nowych kompow juz z
czyms takim sie nie sklada, chyba, ze zeczywiscie tylko pod jakis
streamer.

> No i czy w ogóle warto? Jeśli używam systemu w ten
> sposób że często odpalam dużo programów, robię
> dużo rzeczy na raz i dużo instaluję/odinstalowywuję.
> Ale jest to zwykły PC, żaden serwer.

Jak juz ktos napisal, kup RAM.
SCSI jest drogie i strasznie glosne, do domowych warunkow sie nie
nadaje, no, chyba, ze jestes tak jak ja masochista pod tym wzgledem :)

--
Damian Pietras
http://moc.daper.net - console audio player for Linux/Unix