Re: SCSI

Autor: [B7] Yarii <yarii_at_wp.pl>
Data: Mon 17 Jan 2005 - 22:16:34 MET

Bartek napisał(a):
> Mam pytanie dotyczące SCSI
> Powiedzmy że chcę sobie takie cudo kupić do zwykłego PC.
> Czy do tego typu dysku będę potrzebował dodatkowego
> chłodzenia? A jeśli tak to czy dało by coś gdybym
> umieściłbym go na zewnątrz obudowy?

chłodzenie nie, poczytaj sobię specyfikację
natomiast kontroler SCSI będzie potrzebny do 'zwykłego PC'

> Jeśli będzie to SCSI to potrzebny mi będzie
> też dobry kontroler, bo nie mam na płycie :)

o domysliłeś się nawet nie chce mi się ścierać :D

> Patrzyłem np. na allegro, ale tam najwięcej
> są z 40MB/s. Po co one w ogóle są???

kontroler? na chłopski rozum, żeby było gdzie wtykę wetknąć,

> Do CDROMów chyba tylko i streamerów, bo chyba nikt
> dysków nie podłącza do tego. A może się mylę ?

mylisz się skoro kontroler SCSI to się podłącza wszystkie urządzenia SCSI,

> No i czy w ogóle warto? Jeśli używam systemu w ten
> sposób że często odpalam dużo programów, robię
> dużo rzeczy na raz i dużo instaluję/odinstalowywuję.

warto, chociaż w Twoim przypadku może lepiej zainwestować w dodatkowe
512MB RAMu lub poprostu drugi taki sam dysk na IDE i zrobić RAID 0 ?

> Ale jest to zwykły PC, żaden serwer.
dlatego pewnie i ilość środków jest ograniczona, pozatym SCSI się szybko
kręcą i duży hałas robią...a to chyba nie jest miłe w domowym PC