Re: karty sieciowe

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 16 Jan 2005 - 12:32:55 MET

maX wrote:
> Czyli w kablu LAN-owym tak jak w kablu zasilającym może pojawić się
> przepięcie itp uszkadzające kompa ? Czy w takim razie te droższe sieciówki

W normalnym LANie nigdy takie coś nie powinno się stać.
Jest to jednak nagminne w większych sieciach, gdzie odcinki
prowadzone poza budynkiem są zrobione kablem miedzianym bez
poważniejszych zabezpieczeń. Dlatego w takich sieciach w
czasie burzy należy odłączać kable sieciowe od wszelkiego
sprzętu.

> mają zintegrowane odpowiednie zabezpieczenia i filtry (przeciwprzeciążeniowe
> , zwarciowe itp) podobnie jak droższe zasilacze ? Kiedyś w opisie do jakiejś

W znikomym zakresie, ale są czasem wytrzymalsze.

> listwy widziałem że było dodatkowe gniazdko przez które podłączało się modem
> aby filtrowało zakłócenia z linii telefonicznej. Czy są takie listwy ale z
> filtrami dla LAN-u ?

Są osobne urządzenia chroniące połączenia sieciowe przed
przepięciami i w jakimś zakresie są nawet skuteczne, ale
nic nie ochroni przed bliskim wyładowaniem atmosferycznym.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol@magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |