Re: karty sieciowe

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sat 15 Jan 2005 - 03:21:44 MET

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@wywalto.uw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:Xns95DEB4EBF847Bmbien@127.0.0.1...

> IMO na karcie PCI jesli masz obie w konfigu i jedna bedzie nie
> uzywana. Z prostej przyczyny - gdyby po kablu sieciowym poszlo przepiecie
> to lepiej by padla sieciowka PCI niz uklad na plycie, byc moze ciagnac za
> soba cos jeszcze. Oczywiscie gdy przepiecie edzie wieksze moze nie pojc
> dalej na plyte i po sieciowce PCI, ale zawsze prawdopodobnienstwo
mniejsze.

Czyli w kablu LAN-owym tak jak w kablu zasilającym może pojawić się
przepięcie itp uszkadzające kompa ? Czy w takim razie te droższe sieciówki
mają zintegrowane odpowiednie zabezpieczenia i filtry (przeciwprzeciążeniowe
, zwarciowe itp) podobnie jak droższe zasilacze ? Kiedyś w opisie do jakiejś
listwy widziałem że było dodatkowe gniazdko przez które podłączało się modem
aby filtrowało zakłócenia z linii telefonicznej. Czy są takie listwy ale z
filtrami dla LAN-u ?