Re: Sata czy ATA?

Autor: EP <jlcvreqnynć_at_mnfenav.fcnzreml>
Data: Fri 14 Jan 2005 - 13:40:03 MET

Michal Kawecki natrzepał(a):

> A tak BTW - bardziej patrzyłbym w stronę zachowania kompatybilności z
> obecnie rozpowszechnionym sprzętem. Bo jak pójdziemy do kolegi z naszym
> dyskiem SATA - a on nie ma jeszcze takiego "kabelka" - to co wtedy?
> Będziemy czekać "parę lat", aż kolega wymieni swój sprzęt na nowszy? ;-)

Dyski 3,5" nie są przeznaczone do przenoszenia. Do tego są dyski 2,5"
znacznie odporniejsze na wstrząsy. Po za tym mogę ci kabel sata + zasilanie
dać za darmo jak nie masz. A po trzecie w sata na jeden kanał masz jeden
dysk co jest lepszym rozwiązaniem niż dwa dyski na jednym kanale. Każda
płyta obecnie ma sata, a kontrolery ide to staroć i po mału zanikają. Dla
samego kabelka zamiast szerokiej taśmy warto dołożyć 10zł. Zresztą
najwydajniejszych dysków nikt nie produkuje na IDE.