Re: Problem ze SMART'em.

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 14 Jan 2005 - 10:52:55 MET

zuko / Shark von Cygnus napisał:

> Kieszeń jest, ale w dobrym stanie.

Proponuję obejrzeć ją dokładnie (albo nawet pozbyć się jej
profilaktycznie na jakiś czas). W wielu kieszeniach często
nadłamują się kabelki tuż przy lutowiu na płytce ze złączem
kontaktowym lub we wtyku Molex, powodując iskrzenie na stykach
lub rozłączanie zasilania.

> Potrafi się zwieszać na twardo, resetować [...] (płyta to
> Abit BH6) i czasem komp odpalić nie chce, aż pogmeram przy
> slocie

Obawiam się, że nie jest to wina złącza procesora, tylko
napuchniętych kondensatorów na płycie. To typowe zjawisko dla
starych płyt Abit BE6/BH6. Sprawdź je według tego opisu:
http://tinyurl.com/4779e
Jeśli moja teoria się potwierdzi, pomyśl o ich wymianie. To
bardzo tania operacja (a na tej płycie również bardzo prosta)
i pozwala rozwiązać większość problemów ze stabilnością sprzętu.

Jeśli jednak twierdzisz, że to wina slotu na procesor, zaopatrz
się w płyn "Kontakt 60" lub "Kontakt S". Wyczyścisz nimi złącze
procesora i gniazdo na płycie, usuwając wszelkiego rodzaju
siarczki i tlenki metali, które mogły się wytworzyć po tylu
latach pracy.

> Dysk pracuje w dość ciężkich warunkach temperaturowych, tak
> między 45 a 52 stopnie.

Sporo. Aż prosi się o jakiś wentylatorek. Ale jeśli już tyle
wytrzymał, to włączenie dodatkowego chłodzenia po tylu latach
niewiele zmieni.

> Dysk to Fujitsu MPG3409AT E, 40 GB, łożyska olejowe.
> Wyprodukowany i używany od marca 2001 roku.

Nooo, przyznam, że to bardzo fajne dyski były (albo: jeszcze
są). Ale twój egzemplarz już trochę wycierpiał i ma prawo zacząć
marudzić. Na twoim miejscu zabrałbym się za archiwizację danych
i baczną obserwację tego napędu. A jeśli dysponujesz nadmiarem
gotówki, nie zaszkodzi pomyśleć o zakupie nowego dysku.

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/