Re: Problem ze SMART'em.

Autor: zuko / Shark von Cygnus <sharkMAUPApost.pl>
Data: Fri 14 Jan 2005 - 01:15:25 MET

On Thu, 13 Jan 2005 10:37:18 +0100, Sniper
<sniper10000@poczta.onet.pl> wrote:

>Z moich obserwacji (na podstawie bardzo wielu dysków) wynika, że
>przewaga Start/Stop Count nie przekracza 1-3%. U ciebie wynosi
>ponad 48%! Wnioskuję z tego co następuje:
>- uwielbiasz resetować komputer;

Nie. Uwielbiam odpalić kompa i trzymać go na chodzie non-stop.

>- masz bardzo poważne problemy z zasilaniem dysku (niewydolny
> zasilacz, zaśniedziałe styki zasilające, naderwany kabelek,
> uszkodzona kieszeń - jeśli w komputerze takowa się znajduje);

Kieszeń jest, ale w dobrym stanie. Aczkolwiek problemy z zasilaniem to
ja mam. Zasilacz jest dobry, Enlight, ale komp ma już 7 lat i zaczyna
mi wariować. Potrafi się zwieszać na twardo (to nie ma nic wspólnego z
windą), resetować, slot od procka wyjechany jest (płyta to Abit BH6) i
czasem komp odpalić nie chce, aż pogmeram przy slocie, itd.

>- elektronika dysku (lub silnik) ma już serdecznie dość życia na
> tym świecie i rękami i nogami wali do bramy św. Piotra.

Tyż możliwe. Dysk pracuje w dość ciężkich warunkach temperaturowych,
tak między 45 a 52 stopnie.

>Przejdźmy dalej. Power-On Hours: 75855456. Wygląda na to, że dysk
>zlicza czas pracy w sekundach (chyba, że S.M.A.R.T. zwariował i
>pokazuje bzdury). Jeśli jest tak jak piszę, wychodzi na to, że
>przepracował on 21070 godzin, czyli średnio nieco ponad 19 godzin
>w jednym cyklu pracy (od włączenia do wyłączenia komputera).
>Sporo; pytanie tylko: czy mam rację? Czy faktycznie jest tak, że
>twój komputer pracuje prawie non-stop? Dopóki nie zweryfikujesz
>moich obliczeń nie ma sensu, żebym się dalej rozpisywał.

Owszem, masz rację. Był taki czas, że w ciągu kilkunastu miesięcy komp
zaliczył ledwie klilka wyłączeń zasilania.

>Koniecznie napisz jaki to dysk i jak długo na nim pracujesz.

Dysk to Fujitsu MPG3409AT E, 40 GB, łożyska olejowe. Wyprodukowany i
używany od marca 2001 roku.

Oj coś mnie się widzi, że trzeba nowy dysk kupować :)

P.S. Chylę czoła przed Twoją wiedzą.

--
żuko / Shark von Cygnus
e-mail: shark maupa post.pl