Pendrive i USB

Autor: SQ9HHL <kdoniczka_at_NO-SPAMinteria.pl>
Data: Thu 13 Jan 2005 - 17:02:08 MET

Witam serdecznie. Wieki tu nie zaglądałem, ale przyszła pora powrócić do tej
skarbnicy wiedzy. Mam takie pytanie. Posiadam pendrive'a który podobno
pracuje już w standardzie USB 2.0 (tak jest napisane w instrukcji) i
komputer który jest wprawdzie wiekowy, ale posiada USB :-) Jak wiadomo
standard USB 1.1 (bo taki pewnie jest na płycie) to transfery rzędu 12Mbit/s
czyli 1.5MB/s. Jednak mnie coś nie pasuje. Zrobiłem mały teścik gdzie
zapisywałem na pena pliki różnej wielkości od 1 do 25 MB i zapisywałem czasy
kopiowania. Średni transfer wyszedł niewiele ponad 400kB/s Nie jest to
troszkę za mało nawet jak na USB 1.1.
Konfiguracja mniej więcej taka: Płyta gigabyte GA-6BXC, procek PIII 450,
magistrala 100MHz, chipset INTEL440BX, 256MB RAM.
Może jest jakiś driver do płyty albo cuś takiego ? Używam systemów XP Prof.
lub 2003 Serwer (To zależy jaki mam humor :-P)
Pozdrawiam
Krzysztof