Re: Głupie pytanie o paste termiczną;) i montowanie chlodzenia na Athlonach

Autor: maciej \(m.\) <alt.pl.neo_at_poczta.neostrada.pl>
Data: Wed 12 Jan 2005 - 17:17:02 MET

Użytkownik "brovar" <brovar_miszcz@interia.pl> napisał w wiadomości
news:cs3949$d41$1@atlantis.news.tpi.pl...

> 1) Czy konieczne jest kupienie i nalozenie nowej pasty terrmoprzewodzacej
> (ta ktora jest byla od razu z radiatorem i zakladany byl raptem kilka
> miechow temu)?

raczej sie nie zastanawiaj, skoro ci zalezy na chlodzeniu.
ja na posrebrzanych sie nie znam, mam zwykly silikon po 5 zl za tubeczke
i nie narzekam - wszystko smiga jak nalezy a mam Athlona XP 2400+
z zamontowanym Spire WhisperRock IV (ten to sie dopiero ciezko zdejmuje !!
LOL)

> 2) Jak zdjac radiator z Athlona zeby nic nie zepsuc?

moja metoda i przy zakladaniu i przy zdejmowaniu jest jedna.
wymaga duzo zachodu ale za to pewniejsza i nie ma ryzyka
zlamania plyty. Jak juz wspomnialem Sipre Whisper Rock IV
zaklada sie i zdejmuje przy uzyciu konskiej sily, wiec ja
wymontowuje plyte z kasty (tak, niestety) klade na mientki
taboret lub krzeslo, lub na biurka z podkladka z gabki (najlepiej tej co
byla pod plyta w worku przy zakupie) i najwiekszy srubokret jaki mam i....
zadaje sie odpowiednio i po sprawie.
w obudowie przy nacisku jaki trzeba uzyc istnieje niejakie
ryzyko zlamania plyty - rozne modele w roznych punktach
maja pewne podparcie a co obudowa i plyta to inaczej.

ja w kazdym razie "operuje" za newnatrz
- tak bezpieczniej, choc roboty co nie miara.

pozdro,
m.