Re: jaki zasilacz atx

Autor: Sander <ROT13_fnaqre3_at_tnmrgn.cy_ROT13>
Data: Wed 12 Jan 2005 - 13:33:08 MET

"proxy boy" <webtrust@go2.pl> w news:cs2j9m$24d$1@korweta.task.gda.pl
napisał(a):

> mam pytanie czy istnieje i na czym polega roznica
> miedzy zasilaczami no name a markowymi - chcialbym
> kupic jakis zasilacz 400 watt ale nie wiem czy jest
> sens placic za sama marke

To taka różnica jak między oplem, fordem, a trabantem, syrenką ;)
Skoro ktoś nie widzi różnicy to kupuje trabanta, w końcu tż ma 4 kólka ;)
A tak poważnie, moc zasilaczy podawana na naklejce jest fikcyjna
dla zasilaczy niemarkowych, np. Codegen 350W ma realnie ok. 250W,
Codegeny 300W z którymi się spotkałem miały realnie 140-180W.
Tu widać różnicę między niemarkowymi zasilaczami, moc jest dużo mniejsza.
A pozatym tanie/niemarkowe zasilacze nie posiadają zabezpieczeń:
p.zwarciowe, p.przeciążeniowe, p.przepięciowe, termiczne.
dlatego też są tanie ...
I jak Ci taki zasilacz kiedyś pierdyknie, to może pociągnąć za sobą
resztę kompa, dlatego chyba lepiej kupić dobry/markowy zasilacz.

> przy zalozeniu, ze chodzi o zasilacz do kompa wlaczonego
> na stale bylaby dla mnie cenna ...

Ale do ilu ???
Np. takie:
CHIEFTEC HPC-360-202 DF - 360W za 159zł.
http://angela.pl/index.php?action=TowarPokaz&id_towaru=910
lub
CHIEFTEC ATX-1136H - 360W za 149zł.
http://angela.pl/index.php?action=TowarPokaz&id_towaru=563